Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Welkom In therapie Rouw-en losla... Psychosociale Hulpverlening Regressie- en reïncarnatietherapie Voor welke klachten Voor wie en hoe Relatietherapie Persoonlijke Gr... Workshops Training 'Focus op Jezelf' Over mijzelf Wat heb ik te bieden Klachten Kosten Contact Nieuwe pagina 34 Nieuwe pagina 34 Nieuwe pagina 34 Nieuwe pagina 34 Nieuwe pagina 39 Nieuwe pagina 39 Nieuwe pagina 39 Nieuwe pagina 60 Nieuwe pagina 61 Nieuwe pagina 62 Nieuwe pagina 63 Nieuwe pagina 68 Nieuwe pagina 69 Uw Privacy

Regressie- en reïncarnatietherapie

Regressie- en Reïncarnatietherapie

Met reïncarnatie wordt bedoeld dat een wezenlijk deel van onszelf (bewustzijn, ziel, geest) het lichamelijk sterven steeds overleeft en na korte of langere tijd weer in een nieuw lichaam komt. Dit noemen wij incarneren.Het woord therapie staat voor het zodanig herbeleven en alsnog verwerken van tot nu toe onverwerkte ervaringen, dat de daarmee verbonden problemen in het heden verdwijnen.Werken aan onverwerkte ervaringen die ontstaan zijn tijdens volwassenheid, kinder- en/of babytijd, geboorte, zwangerschap en conceptie noemen we regressietherapie. Als probleem veroorzakende ervaringen nog verder terugvoeren, namelijk naar vorige levens en de periode tussen levens in, noemen we dit reïncarnatietherapie. Het uitgangspunt van de therapie is, dat elke klacht een oorzaak heeft en dat deze oorzaak meestal te vinden is in, vaak onbewuste, onverwerkte ervaringen in het verleden.

Deze ervaringen kunnen worden opgespoord in het onderbewuste, waardoor je ze kunt herbeleven. Hiervoor wordt je in trance gebracht. Trance is een toestand van veranderd bewustzijn, waarbij de aandacht zowel in het hier en nu, als in het toen en daar kan zijn. Het is een zeer gerichte vorm van concentratie die je kunt vergelijken met het lezen van een heel spannend boek of het zien van een boeiende film. Je staat als het ware met een been in het nu en met een been in het verleden. Door herbeleving ontstaat er ontlading van emoties en fysieke pijnen; meestal een zeer bevrijdende ervaring. Dit bevrijdende effect wordt versterkt wanneer je je bewust wordt hoe in de onderliggende thematiek zich steeds weer hetzelfde probleem herhaalt. Met dit inzicht stel je jezelf in staat om een aantal zaken in je leven op een andere manier in te richten.

'Je kunt je leven pas voorwaarts leven als je het achteraf hebt begrepen' - Soren Kierkegaard -

Praktijk 't OndersteBoven

Regressie- en Reïncarnatietherapie - Relatietherapie - Psychosociale Hulpverlening